Sider

søndag 22. januar 2017

Sokkene Parus Major


Første par ut i 2017 er sokker etter et mønster jeg selv har laget. Sokkene heter Parus Major - Kjøttmeis på latin. Når oppskriften er godt gjennomarbeidet kommer det garnpakker i nettbutikken slik at du også kan strikke deg et par Parus Major. Ser du sporene etter Kjøttmeisen?
På instagram bruker jeg #sokkeneparusmajor. Kunne du tenkt deg å teststrikket disse for meg? Om du legger igjen e-posten din i en kommentar så sender jeg deg mønstret om noen dager når jeg har fått jobbet litt mere med det. Garn må du holde selv. Ønsker tilbakemeldinger på hvordan mønstret kan forbedres. Høres dette spennende ut legger du igjen din e-post, så hører du fra meg om ikke lenge.

Sokkene er strikket på pinner 2,5mm og 3,0mm i Arwetta Classic, ett av mine favoritt sokkegarn gjennom mange år. Arwetta Classic er tynn, lett og slitesterk. I nettbutikken finner du et stort utvalg farger. Jeg har bruket fargene 100, 102 og 136, et nøste i hver farge. 


Dette blir også det første paret i strikke-allongen #boxosoxkal hvor jeg hver måned skal strikk et par sokker å samle de i denne boksen. Til jul kan jeg ta fram igjen boksen å ha masse julegaver og noen par til meg selv ferdige. Det blir et supert prosjekt i 2017! Veldig fornøyd med det første paret i boksen min. Nå er det bare å begynne å planlegge par nr. 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar