Sider

lørdag 21. januar 2017

Lue i deilig garn!



Jeg har et nytt prosjekt på pinnene, det er faktisk like gøy hver gang! Fikk lyst til å strikke en ny lue til min datter som var både morsom og litt klassisk. Jeg liker ofte enkel og rene mønstre, om en kan kalle et mønster det. Tydelige skiller mellom fargene og i samme struktur. 
Denne strikker jeg på en HiyaHiya strikkepinne 4mm 40cm i garnet KnitMe Merino. KnitMe Merino er helt perfekt til luer, etter min mening. Garnet er mykt, elastisk og har passe tykkelse for luestrikk.

Resten av lua skal være rosa med en enkel felling i toppen. Om det blir dusk på eller ikke får vi se. Enten blir det en rosa tråd-dusk eller en hvit fuskepels-dusk, vi får se hva datteren liker best. 

Lue er det perfekte prosjektet å ha i veska. Passe stort og med bare en pinne er det liten fare for at pinnene knekker og setter seg fast. Dette prosjektet får bo i veska til lua er ferdig. Veldig kjekt med et enkelt prosjekt å ta til om en sitter på i bil eller er på et møte. Planen er å strikke en hals som passer til lua. Har ikke tenkt på hvordan den skal se ut enda, men håper jeg får til å ta igjen buene og lusa på noen måte. Må tenke litt videre på det.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar