Sider

lørdag 30. juli 2016

Hedgehog Knit-a-long med Tanteull.


Jippi! Nytt prosjekt på pinnene og det blir så fint. Tanteull - Marianne og jeg har vår egen lille Knit-a-long i Hedgehog garn, en noe endre along en det vi først hadde planlagt. Først hadde vi egentlig tenkt å strikke samme sjal fra designeren Stephen West i brioch-stitch, så byttet vi mønster til en annen designer men fortsatt i brioch-stitch. Så ble det nye endringer i planene, så nå strikker vi begge to i Hedgehog garn, men i forskjellige mønster. Marianne strikker sjal og jeg strikker skjerf.
Besøk bloggen til Tanteull for å lese om starten på hennes sjal i vår Hedgehog Knit-a-long.

Jeg valgte til slutt mønstret Shockwaves av Beata Jezek som er et langt og bredt skjerf i strukturstrikk.     
Etter hvert kommer det striper og det glir sakte over i ny farge. (Elsker striper) Jeg velger rosatoner og gleder meg allerede til første stripe. Må bli flinkere til å bruke farger, kliner derfor til med fargen Jelly som er knallrosa. Jelly kommer i første stripe, snart :)
Den første fargen i skjerfet mitt er Teacup, hvit med rosa, brune og gule spetter. Jeg strikker i Hedgehogs Sock Yarn og bruker pinner 3,5mm. Mønstret kan lastes ned gratis på ravelry.com om du trykker på linken. Garnet fører vi som eneste leverandør i Norge. Se alle de herlige fargene i vår nettbutikk.


Til uka reiser vi på en liten ferie og da passer det godt å strikke på et enkelt prosjekt på både tog og fly.
Det er en av unnskyldningene for å starte på enda et nytt prosjekt. Det andre argumentet er at garnet rett og slett er for lekkert til å ligge å vente. Begge unnskyldningene er mer enn gode nok for min del:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar