Sider

onsdag 4. januar 2017

Mitt crazy dominoteppe vokser


Teppet vokser og jeg koser meg med å se hvor forskjellige alle rutene blir. Teppet strikker jeg i små nøster med Opal sokkegarn fra adventskalenderen. Nøstene er på 15gram og alle er i forskjellige farger og mønstre. Jeg bruker ett nøste per dominorute og legger opp 89 masker på pinner 3,5mm. Nå er jeg ferdig med alle nøstene fra 2015 kalenderen som var igjen. Nå kan jeg starte på de 24 nøstene fra 2016-kalenderen. Hadde som mål å bli ferdig med 2015-nøstene før kl: 24 på nyttårsaften. Kom i mål med en ekstra dag å gå på, men da måtte jeg ha en liten lappepause. 

Fasongen er jeg ikke helt sikker på enda, må ta en tur i tenkeboksen før jeg starter på de andre nøstene. Bredden er fin, men får jeg nok i lengden? Skal dette bli et pledd for barn eller voksne? Vil jeg bruke annet garn i teppet for å få det større? På det siste tro jeg svare er nei, de to andre spørsmålene har jeg ikke svaret på enda.

Fargene fra 2016-kalenderen var enda finere enn 2015 så nå skal jeg kose meg med masse farger utover i 2017. Har samlet nøstene i en flott strikkepose Kate har sydd til meg med masse friske blomster på. Kanskje det blir en rute i kveld?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar