Sider

søndag 24. april 2016

Striper, striper, striper.. Inspirert av Arne og Carlos

For litt siden samlet jeg sammen alle restene jeg hadde liggende i garnet Hjerte fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Det vil si, jeg samlet egentlig sammen alt Hjertegarnet jeg hadde og delte opp noen hele hesper til 4-5 små nøster. Fikk så lyst til å strikke et teppe i masse farger og får i tillegg brukt opp masse "rester"
                                                     

Etter inspirasjon fra Arne og Carlos er jeg nå i gang med et teppe i riller. Har lagt opp over 350 masker på pinne 3,5mm og strikker riller litt innimellom andre prosjekter. Tar et nytt nøste ut av posen når den ene tråden er strikket inn og bruker to farger slik at jeg byttet tråd hvergang jeg kommer til den siden jeg startet i. Mange fine fargekombinasjoner allerede. Deler dette som et tips til flere med litt restegarn. Om du har få rester har vi tilbud på garnet Hjerte i vår nettbutikk ;) 100% ull som er superwashbehandlet. Lett å strikke med og flotte farger. 
Dette blir et perfekt strikketøy å ha i bilen for når vi skal på litt lengre turer eller bare i sofakroken slik at jeg kan strikke noen striper nå og da.

         

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar