Sider

tirsdag 10. januar 2017

En genser jeg har hatt lyst på lenge.

Endelig er jeg i gang med Princess Fiona designet av Amy Miller. Denne genseren har jeg sett på så mange ganger. Jeg liker både A-fasongen, bladmønstret og at den er strikket ovenfra og ned.
Måten ermene er strikket på genseren gjør at jeg har tro på at jeg kan trives i Princess Fiona. Jeg er fan av raglan og denne jakke-lignende måten å strikke inn ermene på. (Det heter helt sikkert noe, uten at jeg har festet meg med det).

Valget falt på Wollmeise DK i fargen Feldmäus. Feldmäus er både brun og grå, alt etter hvilken farge en holder inntil. En varm farge med masse spill. I og med at alt garn fra Wollmeise er håndfarget vil selv de store flatene uten mønster få litt liv. Dette prosjektet gleder jeg meg masse til å vise dere framgangen på etter hvert. Nå ser det mest ut som bare tråder og lapper. Her strikkes først en del av ryggen ned til ermene, så tar en opp masker over skuldrene og strikker nedover for å runde halsen osv.

Jeg synes det er gøy å strikke plagg som har en litt annen konstruksjon og hvor jeg må tenke litt for å finne ut hvordan jeg skal gjøre ting. Mønstret er så langt veldig godt forklart og jeg har allerede merket meg flere flotte design fra Amy Miller.
Nå venter 3 møtedager både i Meldal og på Hell, om det blir noe tid til å strikke er usikkert enda. Pakker jo selvfølgelig masse garn i veska og kofferten, men det er ikke alltid tiden strekker til. Til helga regner jeg med jeg kan vise frem hvor langt jeg har fått strikket på Princess Fiona.
Nå er jeg igang og denne har jeg tro på at skal bli knallfin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar