Sider

tirsdag 28. juli 2015

LillaLoppa er ferdig:)



Min andre Loppajakke er ferdig! 
Denne har fått navnet LillaLoppa, du ser nok hvorfor. Min første Loppajakke fikk navnet SirkusLoppa så denne kommer i godt selskap.
Loppa av Ann Myhre er nok et av mine favorittmønstre når det gjelder kofter/jakker. Jeg liker mønsterstrikken, at det er enkelt å lage en fin passform og at jeg kan bruke mange farger i mønstret, noe som gjør hver Loppajakke så forskjellig.

LillaLoppa er strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk på pinner 3mm og 3,5mm. Jeg strikker ganske fast så jeg må gå opp litt i pinnestørrelse om det skal bli pent. Jeg har brukt 3 lillafarger, grønn, lys grå og hvit. På LillaLoppa strikket jeg kantene i samme farge som bunnfargen. Greit at de to Loppajakkene min er litt forskjellige. Blanke knapper passet fint synes jeg. 

Nå har jeg lyst til å strikke Loppa til Oda. Etter en liten gjennomgang av ullkorgen og en liten opptelling i gangen ser jeg at det er nok votter og sokker hun trenger først, men jeg holder på den tanken;)


3 kommentarer: