Sider

onsdag 28. desember 2016

Dominoteppet i Opalgarn vokser

I de siste dagene har jeg strikket på dominoteppet i garn fra adventskalenderen 2015. Målet er å bli ferdig med alle 16 nøstene jeg har igjen fra 2015 kalenderen før nyttårsaften. Etter nyttår er planen å strikke på de 24 nye nøstene jeg fikk i år. Jeg lager en rute av et mininøste, rutene måler 17x17cm. Du kan lese mer om dette prosjektet i min første bloggpost om dominoteppet her. 

Etter et middagsbesøk hos mamma og pappa i dag hadde jeg bare noen få meter igjen av siste nøste fra 2015. Fornøyd med å være ferdig leeenge før nyttårsaften så jeg planla et par sokker sånn inn i mellom teppestrikkingen, fikk jo så god tid. Tenkte kanskje det var lurt å feste alle tråder og gjøre meg klar for 2016-nøstene, men fristelsen ble for stor og jeg forsvant inn på garnlageret. På det rommet er det ikke vanskelig å finne lekkert sokkegarn, det bobbler litt over der inne. Tittet i skuffene med sokkegarn som jeg ryddet i for litt siden, gjett hva som dukket opp.

Denne gjengen:


Ble først litt skuffet over at planene med de sokkene før nyttår ryker, så ble jeg glad for at teppet nå blir litt større. Gleden over å bruke opp "alt" garnet i ett prosjekt er stor og nå er jeg sikker på at jeg har funnet alle nøstene. Syntes det var litt lite med 16 mininøster, kunne jo ikke huske å ha strikket opp mer enn et par av de. Her er altså forklaringen!
Konklusjonen er at jeg kanskje har litt mer garn enn jeg har oversikt over.. Det er noe jeg kan leve med!
Oppdatering på selve teppet kommer når alle 2015-nøstene er strikket opp, både disse "nye" og de andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar