Sider

tirsdag 27. desember 2016

Blåtimegenser som jakke





 


I år som i fjor hadde jeg ingen planer om å ta på meg noen strikkeoppdrag før jul, det gikk ikke helt etter planen. Det er jo så hyggelig å bli spurt og når jeg vet at jeg kan rekke det sier jeg som regel ja likevel. I år har jeg blant annet strikket den flotte Blåtimegenseren som jakke. 

Blåtimegenseren er et design fra KnitMe i garnet KnitMe Lux. Du kan kjøpe både mønstret og garnet i min nettbutikk - der finner du også informasjon om hvor mye garn du trenger i hver farge for å strikke den som genser, til jakken beregnet jeg ett nøste ekstra i bunnfargen til litt lengde og til stolpene. Genseren er strikket ovenfra og ned, noe som gjør det ganske enkelt å tilpasse mønstret når du ønsker å strikke jakke.

KnitMe Lux er veldig mykt og et flott garn å strikke gensere og jakker i! Min erfaring etter å ha strikket denne er at en må beregne flere knapper/knappehull i et så mykt garn enn hva en vanligvis bruker til Ask og Kauni osv.  Jeg liker ikke at det blir glipe mellom knappene når en jakke er i bruk så derfor valgte jeg å ha 14 knappehull på denne.

Nå har Blåtimejakken reist til Oslo som julegave :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar