Sider

fredag 30. desember 2016

Ble hekta på tovavotter i desember








Når jeg først hadde strikket et par tovavotter ble det vanskelig å slutte..  Jeg fant et gratismønster på tova mariusvotter og fikk lyst til å strikke et par eller to. Et par har så langt blitt til 6 par bare i desember, men ingen ble gaver. Vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det;)
Alle parene er strikket i garnet Troll produsert av Hillesvåg Ullvarefabrikk. Etter å ha moderert oppskriften litt og funnet ut hvordan min maskin tover føler jeg nå at jeg har den optimale oppskriften på tykke tovavotter. Jeg klarer med med 12 masker på tomlene og 15 omganger osv.

Har et par på pinnene nå også og planer om enda flere. I første omgang legger jeg disse i gaveboksen for 2017. Det er veldig godt å kunne ta frem noen gode tovavotter til bursdager og lignende.

Troll er dèt tykke ullgarnet som tover penest, etter min mening. Troll har god tvinn noe som gjør at vottene etter toving ikke er for tykke, men varme og gode. I tillegg vises fortsatt strikkestrukturen godt i plagget og det liker jeg. Jeg strikker på pinner 6,0mm fra HiyaHiya og mixer farger alt etter hva jeg har lyst på der og da.

Troll kan du kjøpe i min nettbutikk www.garnbutikkenfortuna.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar