Sider

tirsdag 5. juli 2016

Samstrikk av Alvelyskofta nå i sommer.

En stund siden jeg har vært innom bloggen, masse gjøre i en hektisk hverdag. Nå som sommeren er her er det litt mindre møtevirksomhet og derfor mer tid til å blogge og starte på enda flere nye prosjekter;)
På Fortuna har vi satt igang en samstrikk av Alvelyskofta fra KnitMe fra 1/7-20/8. Alvelyskofta har mønster over hele kofta, har en smal passform og strikkes i det utrolig myke og lette garnet KnitMe Lux. Både mønster og garn finner du i vår nettbutikk under KnitMe :)

                            

                           
                                           Bildene over er lånt fra www.knitme.no

Jeg strikker min kofte i Lys brun som bunnfargen, hvitt mønster og med fargen dis i stripene mellom mønsterbordene. Det lengste "spranget" i mønstret er på 4 masker, det betyr at du ikke trenger å tvinne tråden på baksiden noe som igjen betyr at det går mye raskere å strikke.

Mønsterstrikk har jeg alltid vært glad i så denne kofta passer meg bra. Nå gleder jeg meg bare til å bruke den og krysser fingrene litt for at den kanskje blir ferdig til 3 august og Kroatiatur ;)
Vi får se..men det hadde vært gøy da ;)

                     


På strikkekafèen i går ble det et aldri så lite koftetreff:) 3 av oss strikket på Alvelyskofta og alle tre i forskjellige farger. Det er så gøy å se hvor annerledes et mønster kan bli i forskjellige fargekombinasjoner. Når det gjelder min er fargene på bildet over mest riktig. Håper vi får tatt et bilde sammen når vi tre er ferdige med koftene våre også;)


                     


 Vil du også strikke Alvelyskofta? Bestill mønster og garn i vår nettbutikk: www.garnbutikkenfortuna.no
    
         

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar