Sider

mandag 18. juli 2016

Alvelyskofta

I



Etter en hel søndag med montering, trådfesting, festing av knapper og vasking, er Alvelyskofta ferdig!

Lenge siden sist jeg strikket en jakke/genser med isatte ermer, det har blitt mest rundfellinger og raglanfelling de siste årene. Passformen er udiskutabel god, med tanke på mine litt brede skuldre. Har sett at isatte ermer eller raglan passer meg best. Ofte er det vanskelig å få en genser/jakke med rundfelling til å ligge fint på meg, må ha flere masker over ryggen enn foran. Har jo lært meg å tilpasse det, men velger heller raglanfelling. Kanskje jeg nå skal begynne å velge flere plagg med isatte ermer?

Alvelyskofta ble jeg veldig godt fornøyd med. Den sitter veldig godt, mønstret er veldig pent og garnet er en drøm å strikke med. Helt utrolig mykt! Mange, mange garn er utrolig fine, men KnitMe Lux seiler opp som en favoritt til sommerplagg, barnetøy og topper/jakker.

Mange er med på vår samstrikk av Alvelyskofte på vår Facebookside Fortuna, under arrangement. Gå inn der og se for inspirasjon :)
Jeg strikket min kofte på pinner 3mm og 4mm, for å få strikkefastheten riktig. Jeg strikker veldig stramt, og må alltid strikke på tykkere pinner enn det som er veiledende i oppskrifter. Valgte fargene lysebrun, hvit og dis, liker veldig godt den ekstra dybden dis gir mellom de hvite mønsterbordene. Strikket størrelse large og brukte 7 nøster lysebrun, 4 nøster hvit og 1 nøste dis.

Vil du også strikke denne vakre kofta? Bestill garn og mønster i vår nettbutikk-->
http://www.garnbutikkenfortuna.no/categories/knit-me 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar