Sider

tirsdag 8. desember 2015

Pepperkaker og strikking = juleforberedelser.


Dagens aktivitet etter jobb og skole ble pepperkakebaking. Min datter på 7år elsker pepperkaker og vi har kost oss med baking og musikk. Trivelig å bake litt til jul selv om jeg kan garantere det ikke blir 7 sorter i dette hjemmet;)
Jeg rekker det rett og slett ikke, folk sier alt handler om prioriteringer og det stemmer nok, jeg har alt for mye jeg heller vil strikke! Det blir noen julegaver fra pinnene fremfor x antall sorter julekaker. Det er en prioritering jeg er veldig bekvem med:)

I helga lastet jeg ned en gratisoppskrift på tovavotter med mariusmønster fra sandnesgarn sine hjemmesider. Det kan du også gjøre om du er interessert. Bare kopier linken og lim inn i din nettleser:
http://www.sandnesgarn.no/marius-tova-votter-1


Jeg strikker i Troll fra Hifa på pinner 6mm.  Vottene vokser raskt og allerede etter første kveld hadde jeg 3 ferdige votter! Første par er ferdig tovet og resultatet ble jeg godt fornøyd med. Jeg har tovet på 40grader i en time, du ser fortsatt strikkestrukturen og vottene er myke og varme. Akkurat slik jeg liker tovaplagg.


Flere par skal toves i kveld. Et par har hvit hovedfarge og et annet par har mørk brun hovedfarge. Jeg har mikset fargene slik at jeg håper å få til 6 par av de 6 nøstene jeg har. 3 par til voksen og 3 par til store barn. Satser på at det skal gå. Fine julegaver dette:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar