Sider

tirsdag 1. desember 2015

Adventssamstrikk 2015

Som medlem av gruppen Vottelauget og eventyrvottene på facebook har jeg kastet meg med på en adventssamstrikk. Vi skal strikke vottene Tre nøtter til Askepott fra boken Eventyrvotter.
Vi strikker litt hver dag og legger ut bilder i gruppa på facebook etterhvert. I dag har jeg strikket ferdig belegget som skal brettes inn på begge vottene, samt hullborden som utgjør den nederste kanten på vottene. Vottene jeg strikker blir i damestørrelse strikket i Ask på pinner 3mm.

Planen er å bruke Ask melert lys brun 6058 som bunnfarge og noen rester i grønne og brune toner. Hvor fargene blir plassert tar jeg litt som det kommer. Beleggene har jeg strikket i bunnfargen og mørk roserød 6015 i og med at den ene votten har teksten Julen 2015 på innsiden. På det andre belegget er det hjerteborder og en kaffekopp. Vottene skal være ferdig til jul og planen er at de skal bli julegave til svigermor.


Nå gleder jeg meg til at neste del av vottene skal strikkes og venter på at designer Tori Seierstad skal legge ut neste "oppgave". Har du også lyst til å bli med? Bli medlem av gruppen på facebook så finner du arrangementet på høyre side inne i gruppa. Har du ikke skaffet deg denne boka enda anbefaler jeg den. Utrolig masse fine votter inspirert av våre folkeeventyr. Jeg har allerede strikket Bukkene Bruse og Konglevotter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar