Sider

mandag 1. juni 2015

Kjole på pinnene og ridekurs med Oda.

Min datter Oda på 6år ønsket seg ny kjole til sommeren. Det var få kriterier men noen var det. For det første skulle den være strikket og for det andre skulle den ikke være i (etter hennes mening) en barnslig farge..dvs rosa per dags dato...;)



Blå ble valget og vi ble enige om Bamsekjolen i Marte Helgetuns siste bok "Strikk i all enkelhet". Største str. er 6år så jeg bruker maskeantallet til den str. men strikker kjolen noe lengre. Jeg strikker i New Zealand Lammeull på pinner 3mm og 3,5mm, da blir kjolen lett og myk. Kjolen strikker nedenfra og opp. Jeg har nå delt til fram- og bakstykke og strikker mønster i rett og vrang. Om ca 2cm skal jeg øke til ermene og da er jeg jo snart ferdig:)

Anbefaler denne boken til alle som har barn eller barnebarn i alderen 1-6 år. Her finner du mange fine og praktiske plagg til barna.

Mandager er ukas høydepunkt for Oda, da er det ridekurs på Berge Gård i nabo kommunen Orkdal. Oda låner shetlandsponnien Odette en stor time til både stell og riding. Trivelig aktivitet for både mor og datter:)

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/ea9aa5e3e19843515bb4a35b1ab6de92ea886111


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar