Sider

onsdag 28. mai 2014

Frida-tunika fra Hifa

Her kommer min Frida-tunika fra Hifa! Dette er (første) resultat av #lillasamstrikk på instagram. Søk om #lillasamstrikk og merk dine lilla strikkebilder du også:)

Frida-tunika er en av de siste garnpakkene Hifa har laget. En enkel med litt annerledes fasong, jeg fikk lyst til å strikke. I og med at jeg bare er 157cm så passer ikke en tunikafasong særlig godt på meg. Jeg har derfor strikket færre cm mellom foldene og fellingene til armhulene. Armene kan man strikke både som tre-kvart eller hel lengde. Jeg valgte tre-kvartda jeg liker det best selv, her måtte jeg også redusere antall cm noe.

Frida-tunika strikkes i det vakre garnet Norsk Pelsull fra Hifa. Garnpakke kan du bestille her. Merk med hvilket fargenr. du vil ha så er du også straks i gang.




Norsk Pelsull er lett, myk og god å strikke med. Her har du en oversikt over fargene vi fører på Fortuna. Min måtte jo bare bli lilla! Hihih.. Neste gang jeg skal strikke noe til meg selv lurer jeg på om jeg skal velge et bomullsgarn. Perle eller Luxor blir så flott til en lett sommertopp...vi får se:)

Egentlig hadde jeg jo planer om å strikke Perlinegenseren, men...Det finnes jo alt for mange fine design å velge i, tiden strekker ikke til!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar