Sider

onsdag 4. juni 2014

4 nye farger i Stray Cat Socks!

Mirabelle

Fire nye herlige farger i garnet Stray Cat Socks fant i dag veien til Fortuna på Løkken. Det kribler alltid litt i magen når DHL kommer med pakke fra New Zealand.
Når en åpner pakken og ser alle de herlige fargene lyse mot en kan en ikke annet enn å bli i godt humør!


Dette er de nyeste fargene Tracy har laget: Mirabelle, Electric Avenue, That 70`s Vibe og Luigi. Jeg synes alle sammen var utrolig fine og klarer som vanlig ikke å velge hvilken en jeg skal strikke sokker av først..


Electric Avenue
 Har du lyst til å prøve garnet eller bare se alle de andre fargene kan du ta en titt i nettbutikken vår her.

Stray Cat Sock er et unikt selvstripende og håndfarget strømpegarn fra New Zealand. Garnet består av 75% Superwashbehandlet ull og 25% nylon. Et nøster er på 400m og veier 100g. Det rare med disse små nøstene er at det er nok til ett par sokker, og da snakker vi damesokker rundt str 39!


Jeg som har liten fot (str.36) har faktisk igjen nok garn til et par barnesokker etter at jeg har strikket et helt vanlig par til meg selv.


Når jeg strikker sokker i dette garnet så legger jeg opp 72m på pinner 2,5mm. Jeg strikker stramt så noen må nok bruke pinner 2mm for å få samme strikkefasthet. Jeg strikker 2rett, 2vrang eller noe i den duren da for mye mønster forskyver stripene litt og det kan bli rotete.
Så tenker du kanskje at det er kjedelig å strikke sokker med bare 2rett og 2vrang, men jeg kan love deg at du blir helt oppslukt i stripene..!
Plutselig har du strikket et nytt par sokker..



Hvert enkelt nøste kommer i en egen boks på silkepapir - bare det er til å bli helt forelsket av! Pris per nøste er 198kr.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar