Sider

fredag 9. mai 2014

Genseren Magnus.

Dette er genseren Magnus designet av Signe Strømgaard for Filcolana.

Genseren strikkes i vårt nyeste garn - Peruvian Highland Wool på pinner 3,5,4 og 4,5mm. Mønstret finner du her, der ser du også hvilken garnmengde man må beregne på hver størrelse. Jeg har strikket Magnus i størrelse 4år i fargen 811.

Jeg synes den er litt liten i størrelsen, men det kan være fordi jeg strikker litt fast. Mulig jeg skulle ha gått opp litt på pinner størrelsen eller rett og slett strikket størrelse 6år. Det er jo bedre at en genser er litt stor enn litt for liten. Genseren Magnus er veldig enkel å strikke med et tidløst design, jeg liker den kjempe godt og synes den passer like bra til jenter som til gutter. Perfekt til vår, vinter og høstvær. Ulla er myk og god mot kroppen.

Ønsker du å bestille garn, og eventuelt oppskrift skriver du bare en liten merknad til meg så skal jeg legge oppskriften i garnpakken din. Ikke alle er bekvem med å finne mønster på nett selv.

Bildet er lånt fra www.filcolana.dk

Bildet er lånt fra www.filcolana.dk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar