Sider

torsdag 13. mars 2014

Barnejakken Villsauene på runde.

I dag har jeg tenkt å vise dere en av de tingene jeg har på pinnene for tiden, barnejakken Villsauene på runde. Jakken er designet av Ann Myhre aka Pinneguri - her kan du besøke bloggen hennes. Dette er en av mine favorittblogger, her henter jeg masse inspirasjon og får mange tips.

Jakken skal Odamor på 5år ha. Sist fredag var vi på innskriving på skolen og da ble vi enige om at hun måtte ha en ny strikkajakke til hun skal begynne på skolen. Jakken skulle ha sauer og de måtte være hvite. Både mamma og jeg har strikket Sinnasaujakken av samme designer så jeg tror det var derfor det var viktig at det var sauer på hennes jakke også. Så vi tok fram PC`n og gikk inn på ravelry for å finne et sauemønster. Valget falt raskt på Anns barnejakke Villsauene på runde.

Mønstret kjøper du her.  Jeg strikker i Kauni 100% ull i hvit (AA) og rosa/rød/brun (ER). Kauni kjøper du på Fortuna, enten i butikken eller på nett. 

Litt morsomt: Oda har vært veldig opptatt av at sauene på jakken til bestemor er lys grå og grønne i ansiktet! Hennes sauer skulle være hvite både på kroppen og i ansiktet fordi det er den riktige sauefargen, skal vi tro 5-åringen. (Har muligens feilet litt som informativ mor på dette feltet). Har tatt en stor sjanse her og strikker sauene slik som oppskriften viser med bunnfargen i ansiktet - vi får bare krysse fingrene. Før jakken presenteres for 5-åringen tenker jeg at det kan være lurt med et kvarters "saue-lære";)


1 kommentar:

  1. Tusen takk Marianne:) Supert... da trenger jeg ikke lete etter bilde;)

    SvarSlett