Sider

onsdag 8. juli 2015

Yndlingen av Ingvill Freland.

Nytt prosjekt? Jepp!

Det beste med å strikke er når en kan starte på et nytt strikkprosjekt og det kan man gjøre så ofte man vil! Når mønster eller ide er på plass og det perfekte garnet er funnet, er det en herlig følelse!

For to dager siden startet jeg mitt siste prosjekt, og det heter passende nok Yndlingen. Genseren er et av Ingvill Frelands mange flotte design. Mønsterkant nede, glattstrikket bole og hullmønstrede ermer. I tillegg er genseren lengre bak, noe som gjør genseren mer spesiell. 

Garnvalget var egentlig ganske lett - Malabrigo Sock. Garnet er utrolig mykt (100% merino) og har de nydeligste farger. Jeg har gått for fargen 139 Pocion grønn/gul/orange noe som er litt utenfor boksen for min del. Det naturlige valget for min del ville vært lilla eller grå, men denne fargekombinasjonen i Sock falt jeg altså for. Ser for meg at det blir den perfekte høstgenseren.


Dette er status etter de første 100g. Ble akkurat ferdig med første hespe under strikkekafeen på Fortuna i kveld. Fargen lyver litt på bildet ser jeg, men den er ikke langt unna. 

Mønstrert får du kjøpt enten her (http://www.ravelry.com/patterns/library/yndlingen) på ravelry eller på Fortuna. 

Jeg har lånt et bilde fra Ingvill Freland for å vise hvordan genseren skal bli: 


Jeg regner med jeg må bruke 3,5-4 hesper Sock. Jeg strikker på pinner 3,5mm og en størrelse større enn hva jeg egentlig bruker fordi jeg strikker ganske fast. Her gleder jeg meg faktisk til å begynne på ermene;)
På kveldens strikkekafe var vi 21 damer, veldig bra med tanke på ferietid:) Det er alltid så hyggelig på onsdager. Nå ser jeg fram til fridag i morgen før en fin helg på Fortuna.

Som den ferske spinner jeg er prøver jeg å henge meg på Tour de fleece 2015. Vi skal spinne hver dag under Tour de France. Her kommer Dagens Tour de Fleece bilde:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar