Sider

mandag 27. juli 2015

Hvitveispiken.



Herlige farger, ikke sant? På Fortuna hadde vi en liten fellesstart av koftestrikking i kveld. Jeg fikk startet på Hvitveispiken, en kofte jeg synes er veldig flott.
Både Blåveispiken og Hvitveispiken er designet til garnet Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk som har 24m på 10x10cm. Ask er mitt favorittgarn og hvitveisen er vårens favorittblomst for min del. Jeg må strikke på pinner 3,5mm og 4mm for å få riktig strikkefasthet. 


Masse mønsterstrikk passer meg perfekt! Elsker å strikke mønster i ullgarn, vet ikke hvorfor:) Koften strikkes ovenfra og ned og jeg skal snart starte på første rekke med blomster. Her kommer det statusoppdateringer etterhvert. Kanskje du også vil strikke sammen med meg? Gi meg et hint om du starter på samme kofte:)
Både dette mønstret og Blåveispiken kan du kjøpe på Fortuna via ravelry in-store. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar