Sider

lørdag 16. september 2017

Bobble Cowl - samstrikk

Etter litt "nistrikking" er jeg ferdig med Bobble Cowl av Joji Locatelli, som vi har som samstrikk nå fram til 19. Oktober og Oslo Strikkefestival. Helt ærlig, jeg synes den ble råfin! 😍





















































Alle regler, og deling av ferdigbilder for å være med i trekning av premie etter samstrikken, må deles i Ravelrygruppa vår Garnbutikken Fortuna.

Garnet er Wollmeise Blend i fargen Tollkirsche, og jeg har brukt pinner 3 mm.

Mønsteret er kun på engelsk, men lett å forstå (vi hjelper deg gjerne i gang) og etter et par rapporter sitter det litt i fingrene. Kun litt kontrollesing for å hjelpe hukommelsen...
I mønsteret er det anbefalt 12 rapporter, men da får du ikke en hals /cowl som du kan surre 2 ganger rundt halsen. Ønsker du det, må du strikke minst 2 rapporter til.

Jeg strikket 15 rapporter før jeg masket sammen med kitchener stich, og den ble perfekt i størrelsen synes jeg. 14 rapporter vil også være nok. Jeg skal innrømme at jeg ikke strikket siste omgang av rapporten før sammenmasking - det ble ikke nok garn til den siste omgangen... Etter trådfesting har jeg ca. 45 cm garn igjen. Effektiv utnyttelse av garnet!

Beklager dårlig kvalitet på dette bildet, men jeg skylder på fotografen :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar