Sider

mandag 7. august 2017

Nye prosjekter på pinnene

Denne helga har jeg faktisk begynt og nøstet opp garn til fire nye prosjekter. Jada, har da mange prosjekter på gang allerede, men etter noen runder på ravelry så skjedde det bare. Helt uskyldig er jeg, faktisk. Ok, de fire prosjektene er Outline av Beata Jezek som jeg strikker i restegarn. Derfor tenker jeg at det ikke helt kan regnes som et nytt prosjekt, eller jo, men det får pluss for bruk av restegarn. Det andre prosjekter er lua Flora av MarionR som jeg strikker i KnitMe Merino i farge M407.
De to siste prosjektene skulle egentlig bare være ett prosjekt, men datteren min ville ha samme genser som mamma så da ble det to. Nyter den siste tiden som kul mamma, det går nok over gangske snart (datteren min blir 9år nå i høst). Så nå har jeg altså to stk Breathing Space av Veera Valimaki på pinnene. Genseren har jeg sett på mange ganger og plutselig fant jeg riktig kombinasjon i hylla på Fortuna. Gianduia i Wollmeise Pure og Birthday Cake i Hedgehog Fibres Sock Yarn.



Oda valgte fargene selv, det ble et nøste fra garnlagret kjøpt på Oslo Strikkefestival 2016 av Maskepigen. Fargen heter Det største blåmerket og har spetter av blå, turikis og knallrosa på hvit base. Et hespe jeg kjøpte fordi det hadde alle Odas favorittfarger! Hovedfargen er Turkise Markise i Wollmeise Pure.

 


Så hvorfor ble det slik, jo vi skal på en liten ukes ferie og det viktigste er jo hvilke strikketøy en skal pakke. Tror mamma har det akkurat på samme måte. Planen nå er å ta med Odas Breathing Space, Flora og sokkene Jernbane i hagen. Da tar jeg også høyde for at det kan muligens bli NOEN garnkjøp på turen. Skal prøve å få blogget fra NY om vi har god nettilgang :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar