Sider

torsdag 1. desember 2016

Å åpne den første luka.

Å åpne den første luka i adventskalenderen er nesten like spennende nå som det var som barn. Selv om jeg vet hva jeg får er det likevel spennende å se farger og mønster. I år som i fjor har jeg garnkalender fra Opal og få små nøster med sokkegarn hver dag! Det er veldig gøy!

Jeg startet et nytt prosjekt i starten av november hvor jeg strikker dominoruter til et teppe av nøstene fra fjorårets kalender. Planen var hele tiden å strikke opp alle 24 nøstene før 1. desember. Hvordan tror du det gikk? Jo, seks ruter har jeg strikket. Har nok prioritert andre prosjekter foran det nye dominoteppet, må bare innrømme det.

Dagens luke var uansett veldig moro å åpne! Luken inneholdt sokkegarn i fargene grønn, orange, brun, hvit og sort. Skal prøve å holde det inne i luken sin til jeg har strikket meg frem til 1.desember 2016 på teppet.

De sise to dagene har jeg tilbrakt i Trondheim med politiske møter. I veska har jeg hatt med meg Blåtimejakken og fikk strikket litt på den i går kveld før jeg sovnet. Har alltid en plan om å strikke så mye på bussen, men denne uka var det full buss begge veier. Med sekk, veske, strikkeveske og stor bobblejakke på ett sete ble det vanskelig. Skal ta den frem nå i kveld, tenker jeg.


Trondheim er en vakker by, spesielt når den er pyntet til jul.

1 kommentar:

  1. Neste år vil eg ha slik kalender! ��
    Håper nettbutikken vil fortsette I framtida - du har en unik samling av garn. Masse lykke til framover! ☺

    SvarSlett