Sider

onsdag 14. september 2016

"Den kule vesten"

Denne vesten har fått navnet "den kule vesten", døpt av Oda som for lenge siden bestilte en ny vest. Navnet lover godt synes jeg, og vesten har blitt flittig brukt etter den kom av pinnene. Rakk ikke å skylle den opp en gang før den skulle brukes på skolen.

Som kjent har ikke vi to (Oda og jeg) samme smak i farger. Det er det mange eksempler på. Vi er heller ikke enige i hvilke farger som passer sammen, noe som gjør meg litt spent på tiden fremover;)
Uansett, så skulle det velges farge til den nye vesten, hun foreslo lys blå eller knall rosa. Det er ikke det at jeg ikke liker de fargene eller at jeg ikke synes barnet skal få velge selv, men jeg hadde planer om å feste ullkuler rundt vesten og ville kombinere de med en litt roligere farge. Derfor strikket jeg vesten nesten ferdig før jeg presenterte den for arvingen, med vekt på hvor disse kule ullkulene skulle være, naturlig nok. Det ble jubel i stua og begge ble fornøyd:)

                          


De rosa ullkulene, eller hva jeg nå skal kalle de, har jeg kjøpt på e-bay for flere år siden. Det ble en morsom effekt i friske farger. Jeg tredde de på en sytråd og sydde den fast til vesten, ganske hardt. Det funket fint og det gjorde plagget litt mer interesant, spesielt for en frøken på 7år.

Vesten er strikket uten mønster i garnet Malabrigo Worsted på pinner 5,5mm. Strikket den litt lengre bak med forkorta-rader slik at den har en svak A-fasong. Ingen knepping foran, bare helt enkel.

                                   
  

I kveld var "den kule vesten" med på musikkøvelse. Endelig gammel nok til å starte som aspirant i korpset og på kulturskolen:) Dette har Oda ventet på leeeenge! Valget falt på althorn etter å ha tatt en runde å prøvespilt på alle instrumenter. 3. musikkøvelse i kveld, og jeg benyttet anledningen til å strikke på et erme. Det kan ble en god rutine hver onsdagskveld:)

                                              
          
      


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar