Sider

søndag 18. september 2016

Fin tur, fin kar og fin genser

  

 

  

For en fin og varm søndag i Trøndelag! 18 grader og sol, bedre enn de aller fleste dagene i sommer. Vi gikk en fin tur i skogen i vårt favorittområde Sæterdalen i Meldal. Masse spennende å se, storfugl, sopp, frosk og flott natur. Heldig er vi som har slik en perle like i nærheten.

Fikk tatt noen fine bilder av den nye genseren jeg har strikket til min samboer. Han har nettopp hatt bursdag og ønsket seg hjemmestrikka genser. Det ble noen sorte striper på lys bunnfarge og mørkere bole, inspirert av genseren Ravello som jeg strikker på til meg selv.
Genseren er strikket i Navia Duo på pinner 4,5mm. Jeg strikker fast og gikk derfor opp flere størrelser i pinner for å få en tynn og lett genser. Garnet er litt hardt å strikke med og jeg var litt spent på hvordan den ville bli etter vask. Vasket den på ullprogram med litt milo, og resultatet ble en myk genser mottakeren ble veldig glad for.

I kveld strikker jeg på en barnekofte i Wollmeise Twin. Mønstret heter Kvalavågskofte og du finner det i den nye Klompelompe boka.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar