Sider

søndag 3. januar 2016

Snøkrystallen - en vakker lue

 
 
 
 
Denne flotte ble jeg først kjent på på vårt strikketreff på Orkla Gjestebolig i slutten av Oktober da Ingvill Freland var på besøk. En stund senere publiserte hun mønstret og vi var mange som la vår elsk på lua Snøkrystallen. Et vakert mønster som ser mye vanskeligere ut en det fakrisk er. Den strikkes på pinner 3,5mm og 4mm i garnet KnitMe Merino. Lua kommer i tre str, dette er den midterste str. 8-12år. Du kan også velge å strikke den som en baggymodell. Alt står godt beskrevet i mønstret.
Flere kunder har vært innom både en og to ganger for å handle garn til flere luer, de blir jo så fine.
Du trenger to nøster uansett str. tre nøster om du vil strikke baggymodell. Både mønster og garnet kan du kjøpe i vår nettbutikk.
 
 
Heldige meg som har så vaker en modell! Det er ikke alltid like gøy å vær modell når mamma har strikket noe, men mamma`n har sine triks;) Nå legger jeg opp til en i mørk grå, den skal bli gave til en venninne.
 
Varetellingen er ferdig og nå gleder jeg meg til 2016 på Fortuna! Håper å se deg innom butikken i løpet av året:)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar