Sider

torsdag 26. november 2015

Bygenser i KnitMe Merino

På mine pinner har jeg Bygenseren i KnitMe Merino. Jeg strikker størrelse 2 år og bruker pinner 3,5mm og 4mm. Både design og garn er siste nytt på Fortuna!


Genseren strikkes overfra og ned og har bolighus, blokk, fabrikk, kirke, bil, lastebil, truck og buss i mønstret. Morsomt mønster som passer like godt til gutter som til jenter. 
Garnet KnitMe Merino er 80% merino og 20% baby alpakka. Garnet er ikke superwash-behandlet noe jeg personlig liker godt. 50g koster 59kr. I str 2 år bruker jeg 150g i hovedfarge og 100g i kontrastfarge.
Genseren får en fin tykkelse samtidig som den er myk og pen i fasongen. Nå gjenstår bare ermene før trådfesting og vask. Liker å strikke prosjekter som vokser raskt inn i mellom:)
Garnet finner du allerede i vår nettbutikk, mønstrene til garnet legger vi ut i morgen. 
Flotte mønstre er laget til dette garnet så strikkemotivasjonen holdes på topp hele veien. Ser fram til å få de på plass i nettbutikken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar