Sider

søndag 16. august 2015

Damejakka Elinor på pinnene

Har lenge hatt lyst til å strikke damejakka Elinor av Ann Myhre. Marianne aka Tanteull foreslo at vi kunne ha vår egen lille knit-a-long og jeg bet på;)
Garnvalget falt på Huldra kamgarn fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Tynn, lett og myk ull i herlig rød. Jeg har valgt å gå opp en størrelse da jeg bruker tynnere garn enn i oppskriften. Garnet finner du i vår nettbutikk www.garnbutikkenfortuna.no.

Jakken strikkes ovenfra og ned og har mønster bare på forsiden, glattstrikk på rygg og ermer.
Mønstret består av falske fletter og vrang og vridd rett. Så langt er jeg veldig fornøyd og nå gleder jeg meg til å dele til ermer. Først da ser en virkelig hvordan den blir;)

En flott helg med masse sol er snart over og i morgen venter 2. Klasse for Oda. Tenk så raskt tiden flyr! På tide å pakke sekken slik at alt er klart til i morgen.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar