Sider

torsdag 16. april 2015

Arne og Carlos farger i Regia!

Jippi!
Endelig kom garnet jeg har ventet så lenge på å få inn i butikken! Arne og Carlos har laget 6 utrolig fine fargekombinasjoner til Regias 4-ply sokkegarn. Regias sokkegarn er godt å strikke med og veldig drøyt.
Her får du sokker i et spennende mønster uten å løfte en finger. Perfekt til TV-strikk, bli-strikk eller som et strikkekafeprosjekt. 


http://bloggurat.net/minblogg/registrere/e2b98278081e3cd12accbb4252f4b417721adbc3

Et nøste er på 50g. så til ett par voksensokker trenger du to nøster. Regia reklamerer med at 100g av deres 4-tråds sokkegarn (som dette er) skal være nok til ett par sokker med vanlig legg i str 46. Jeg strikket nettopp et par i str 42 å hadde overraskende mye garn igjen, selv om jeg strikket ekstra lang legg. Jeg bruker 2,5mm pinner til dette garnet og blir alltid godt fornøyd med resultatet. Sokkene blir slitesterke og holder seg godt i vask.
Jeg klarte jo ikke å holde fingrene av fatet så jeg startet med et nytt par sokker under en time etter at garnet kom i butikkdøra;) 

Det er så motiverende å strikke når garnet bytter farge. Jeg legger opp 72m (jeg strikker veldig fast så 64/68m anbefales) på pinner 2,5mm strikker 10 omg 1rett og 1vrang, glattstrikk vidre nedover. 
Hele oppskriften skal du få når jeg har fått notert ned maskeantall på hælen osv.

Garnet bestiller du i vår nettbutikk: http://www.garnbutikkenfortuna.no

1 kommentar:

  1. Hvordan får jeg to sokker som er helt like i farge mønster . Skal strikke med Regia.

    SvarSlett