Sider

mandag 5. januar 2015

Sokker i Regia 6-ply.

I romjula strikket jeg ferdig dette sokkeparet. Fikk lyst til å vise dere hvordan det nye garnet i butikken, Regia 6-ply, blir i sokker.
Jeg synes det er veldig gøy å strikke sokker, alt fra helt enkle sokker til sokker med masse mønster. Når vi nå fikk nytt sokkegarn i butikken måtte jeg starte på et nytt par.
Det som er så morsomt med dette garnet er fargene og stripene. Jeg er nok litt over gjennomsnittet glad i striper, og de fleste av de fargene vi har tatt inn i Regia 6-ply får du stripete sokker av.


Jeg har brukt pinner 3,5mm og lagt opp 52m. (Jeg strikker fast) Strikket en liten vrangbord helt øverst å fortsatt med glattstrikk. Jeg synes stripene blir ekstra fine i glattstrikk:) 
På helkappa har jeg strikket bare annenhver maske på rettsiden og alle på vrangsiden. På denne måten blir helen mer slitesterk og du får en fin effekt.

Et nøste av Regia 6-ply er 150g. og 375m. Garnet består av 75% ren ny ull og 25% polyamide. Et nøste er nok til et par sokker i str 46. Garnet kan vaskes på 40 grader.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar