Sider

søndag 10. januar 2016

Samstrikk av Fortunakofta 10/1-29/2.

I dag er dagen da samstrikk av den vakre Fortunakofta starter, et Facebook-arrangement du finner på vår facebook-side. Bli med du også, om du starter noen dager etter går det helt fint!

Design Ingvill Freland, Fortograf Stine Aasløkk og modell Ingrid Hagetrø.

Dette blir min andre Fortunakofte og denne skal bli min. Jeg strikker i de samme fargene som på bildet svart, koks, melert grå, lys varmgrå og melert lys grå. Vi har satt sammen garnpakker for deg som også vil være med på samstrikken. Garnpakkene inneholder både garn og oppskrift til din størrelse i de fargene du ser på bildet. Du kan bestille her.

Vrangborden er straks ferdig, og jeg gleder meg til å starte på mønstret. Fortunakofta er morsom å strikke med masse mønster. Min erfaring fra forrige kofte er at jeg må opp i pinnestørrelse. Sist strikket jeg på pinner 3mm og 3,5mm nå strikker jeg vrangborden på 3,5mm og skal prøve meg fram i forhold til om jeg skal strikke på 4mm eller kanskje jeg må helt opp på 4,5mm. Ja du gjettet riktig, jeg strikker veldig fast. På denne kofta velger jeg heller å gå opp i pinnestørrelse framfor å gå opp i størrelse.

Veldig gøy om du blir med på samstrikk av den vakre Fortunakofta også, bestill garnpakke og gå inn på Facebook for å finne arrangementet på vår side :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar