Sider

fredag 1. januar 2016

Jeg klarte det!

 


Sokkene til Pål ble ferdig i 2015!  
Riktig nok kl 23:50 men det er innenfor det. Så lenge de ble ferdige samme år så tenker jeg at det går fint at de ikke var med i julegaven ;)   
Se på det mønstret! Jeg blir så fasinert av selvmønstrende sokkegarn og synes det er like spennende hver gang jeg starter med et nytt nøste. Denne fargen er en av 6 av de siste fargene Arne og Carlos har laget for Regia. Fargekoden er 2460 og du finner den i vår nettbutikk. Jeg har brukt i underkant av 1 nøste. 
På disse la jeg opp 72m. på pinner 2,5mm, jeg strikker fast og må derfor ha litt flere masker en hva en vanligvis beregner. Startet med en vrangbård med en vridd rett og en vrang i 15 omg før jeg strikket resten av sokken i glattstrikk.  Hælen har jeg strikket med ekstra forsterking: rettsiden av hælkappen løfter jeg av en maske, strikker en maske, løfter av en maske, strikker en maske osv. På vrangsiden strikkes alle masker vrang. Har god erfaring med at sokkene varer litt ekstra lenge med en slik forsterking. I tillegg bruker jeg å maskesammen når jeg har 6-8m igjen på hver pinne etter fellinga i tåa. 

Sokkene har allerede vært brukt i flere timer noe som tyder på at mottakeren ble fornøyd med sokkene sine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar