Sider

fredag 8. januar 2016

"Bergen, baby" og masse strikkedamer i butikken


Hver dag samles strikkedamer rundt bordet på Fortuna, for å strikke, prate om strikkeprosjekter og drikke kaffe. Denne lørdagen var intet untak. Så trivelig å få besøk i butikken og spesielt når folk har tid til å sitte ned litt å strikke sammen. Å dele kunnskap, tips og meninger om vår felles hobby er alltid morsomt. Her strikkes Islandsgenser, Fortunakofta, Bergen Baby, Oktobernatt, votter, hals og genser! Velkommen innom du også!


På fredag ble jeg ferdig med lua jeg hadde på pinnene og på søndag starter samstrikken av Fortunakofta, hva gjør jeg i mellomtiden? Joda, jeg vet jeg har mange uferdige prosjekter liggende som jeg kunne ha strikket på men det var ikke det jeg hadde lyst til å strikke. Valget falt på mønstret Bergen, baby! av Ann Myhre - Pinneguri. Denne strikker jeg i Semilla til min datter på 7år. Semilla er litt tykkere enn det garnet som er brukt i oppskriften så jeg har tilpasset maskeantall etter størrelse, garntykkelse og min strikkefasthet. Jeg strikker den som genser på pinner 3mm og 3,5mm.
Jeg er glad i gamle strikkemønstre og jeg er glad i de moderniserte mønstrene. Denne gangen ble det et av de siste. Det blir striper i lys og mørk grå (etter ønske fra 7åringen) og blomster i burgunder, rosa og turkis (etter ønske fra mammaen). 
Ønsker dere en god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar