Sider

mandag 4. januar 2016

Fortunakofta i bruntoner

 
 
 
 
Fortunakofta i bruntoner er ferdig! Herlig å få denne på dukka for å vise den fram i butikken. Dette er et smykke av en kofte og jeg er utrolig stolt av at butikken har en så vakker kofte oppkalt etter seg! Nok en gang tusen takk til strikkedesigner Ingvill Freland!
Denne kofta er strikket for å være modell i butikken, og her har jeg brukt litt andre farger enn hva den orginalt er designet i for å vise litt flere muligheter. Jeg har strikket i Ask i fargene: 6047 halvbleket hvit, 6106 lys varmgrå, 6058 melert lys brun, 6102 melert brun og 6010 brun.
Fortunakofta har flere vakre mønsterborder og knapper over bysten. Fortunakofta er et festplagg og den spesielle plasseringen av knappene er noe av det som gjør den unik.
Alle kanter er strikket med smale fletter over to masker. Koften har rundfelling og er innsvinget i siden. Kofta kan strikkes i str XS - XXXL. Garnpakker med mønster kan du bestille her.
Ønsker du andre farger kan du ta kontakt her eller via vår facebookside så hjelper vi deg å sette sammen farger.
Nå gleder jeg meg til vår fellesstart av Fortunakofta 10. januar - Jeg planlegger å strikke min i de fargene Freland har brukt orginalt. Klassisk og anvendelig. 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar