Sider

søndag 12. april 2015

Land og Strand på mine pinner.

Dette er det prosjektet jeg strikker på når jeg er hjemme, barnejakken Land og Strand designet av Ann Myhre. Ja du leste riktig, jeg har noen prosjekter jeg strikker på hjemme og noen jeg strikker på når jeg er på jobb. På den måten får jeg litt ekstra variasjon og slipper å legge igjen veska med det riktige strikketøyet enten hjemme eller på jobb;)

Jeg er veldig glad i mønsterstrikk så når jeg fikk inn dette mønstret på Fortuna bestemte jeg meg raskt for å strikke denne jakken. Mønstret er laget i str 1år, 3år, 5år og 7år, jeg strikker her str 3år. Jeg bruker Ask ett av mine favorittgarn, 2-tråds ren ull fra Hifa. Det jeg synes er ekstra fint med Ask er at garnet er laget i ull fra norsk sau!

Ask er et godt garn å strikke med og her bruker jeg pinner 2,5mm og 3,0mm som mønstret sier. Et flott mønster om du har masse rester du vil bruke:)



Så langt er bolen ferdig opp til armene og jeg er litt over halvveis på første arm. Jeg har brukt to rød/rosafarger, brun, beige og melert turkis.

Mønstret skal jeg legge ut for salg i nettbutikken i kveld. Ask fra Hifa og strikkepinner får du allerede kjøp i vår nettbutikk: http://www.garnbutikkenfortuna.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar