Sider

lørdag 3. januar 2015

Strikk artige sokker

Det er ikke ofte jeg har bidratt her på bloggen, men i dag har jeg noe på hjertet :)

Sokker. Det er så artig å strikke sokker!

Nå er det jo kommet flerfarget Regia på Fortuna, og jeg har strikket et par barnesokker. Sjokkrosa og turkis - passer godt til hun som skal få de, altså Oda.

I nettbutikken finner du både 4-tråds og 6-tråds Regia i mange flotte fargekombinasjoner - bare se her. Jeg har strikket i 4-tråds Regia, fargenr. 7184.



Du får fint et par voksensokker av et 100 grams nøste. Jeg brukte ca.65 gram til disse i størrelse 28. For å få sokkene så like som mulig nøstet jeg av et rosa parti, før jeg startet sokk nummer to. Tror det er nok garn igjen til et par mindre barnesokker - de kommer på pinnene i løpet av helga tenker jeg. Spennende å se hvor mye en får ut av 100 gram.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar