Sider

søndag 4. januar 2015

Spinnetreff med Trønderrokkerne:)

I dag pakket vi rokkene våre i bilen og satte snurten mot Bratsberg. Trønderrokkerne hadde spinnetreff og det var lenge siden sist vi hadde mulighet til å delta.

15 damer, noen med rokk og noen med håndtein. Flere nybegynnere som meg, men også de erfarne superspinnerne som Marianne aka tanteull.

Jeg fikk spunnet ca 35g. av noe jeg tror er BFL ull - uansett fargene er fantastiske. Lilla og varm orange, bare se:


Trivelig å sitte slik i ring og spinne sammen. Fint at man kan få tips og veiledning fra de med mer erfaring i forhold til både selve fiberen og spinninga. Jeg lærer alltid noe nytt på slike dager:)

Her kommer bilde av min siste fiber fra rokken 50/50 ull og silke i turkis/hvot/blå/grå. Nå er den vasket og har tørket helt.

Gleder meg til å strikke av denne.

I kveld strikker jeg vidre på et sjal jeg vil vise dere bilde av i morgen. Sjalet heter Embla og jeg strikker i New Zealand Lammeull fra Filcolana.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar