Sider

torsdag 29. januar 2015

Rosejakke i Norsk Pelsull.






Rosejakken min er ferdig! Jepp, min første kofte av pinnene i 2015. Rosejakken er en garnpakke vi har på Fortuna - design og garn er fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Jeg har strikket på pinner 3mm og 3,5mm i Norsk Pelsull. Pelsulla er glatt, myk og varm. Kofta ser rustikk og gammel ut, noe jeg liker utrolig godt!

Har du ikke prøvd Norsk Pelsull vil jeg anbefale å strikke er prosjekt i dette garnet nå i 2015. Marianne - tanteull- strikker for tiden en nydelig genser i grønn Pelsull, den er verdt en titt: http://tanteull.com

Rosejakken kommer som nevnt som garnpakke, vi har flere faegekombinasjoner du kan velge. Bor du i nærheten er det hyggelig om du tar en tur innom Fortuna. Om ikke kan du ta en titt på garnpakkene her: http://www.garnbutikkenfortuna.no/categories/garnpakker

Når jeg skulle velge knapper oppdaget jeg at jeg faktisk hadde roseknapper. Viste det egentlig, men husker ikke alt til en hver tid;) Så da ble det roseknapper på Rosejakken:)

1 kommentar:

  1. Da har jeg en pakke med garn og oppskrift liggende klar. Nå gjenstår det bare å manne seg opp til å strikke en hel kofte. Det har jeg aldri gjort før.

    SvarSlett