torsdag 29. januar 2015

Rosejakke i Norsk Pelsull.






Rosejakken min er ferdig! Jepp, min første kofte av pinnene i 2015. Rosejakken er en garnpakke vi har på Fortuna - design og garn er fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Jeg har strikket på pinner 3mm og 3,5mm i Norsk Pelsull. Pelsulla er glatt, myk og varm. Kofta ser rustikk og gammel ut, noe jeg liker utrolig godt!

Har du ikke prøvd Norsk Pelsull vil jeg anbefale å strikke er prosjekt i dette garnet nå i 2015. Marianne - tanteull- strikker for tiden en nydelig genser i grønn Pelsull, den er verdt en titt: http://tanteull.com

Rosejakken kommer som nevnt som garnpakke, vi har flere faegekombinasjoner du kan velge. Bor du i nærheten er det hyggelig om du tar en tur innom Fortuna. Om ikke kan du ta en titt på garnpakkene her: http://www.garnbutikkenfortuna.no/categories/garnpakker

Når jeg skulle velge knapper oppdaget jeg at jeg faktisk hadde roseknapper. Viste det egentlig, men husker ikke alt til en hver tid;) Så da ble det roseknapper på Rosejakken:)

2 kommentarer:

  1. Den jakken var absolutt nydelig til deg, og helt klart et alternativ til den lilla pelsulla jeg har. Må gruble litt på den altså. God helg Ellen!

    SvarSlett
  2. Da har jeg en pakke med garn og oppskrift liggende klar. Nå gjenstår det bare å manne seg opp til å strikke en hel kofte. Det har jeg aldri gjort før.

    SvarSlett