Sider

lørdag 19. november 2016

Bragelua


Ny Bragelue i fine blåfarger av pinnene i dag. Dette ble en fin kombinasjon av farger synes jeg, klassisk og pent mønster i klar blå og lys blå. Fargenummrene er 107 og 105 i KnitMe Merino. Denne Bragelua er i herrestørrelse og jeg brukte 50g. av hver farge. KnitMe Merino er blitt et av mine favorittgarn det siste året. Et litt tykkere garn med fin spenst, vakre farger og som i tillegg er utrolig mykt. Kombinasjonen mellom det å være et mykt garn og fortsatt ha god spenst er ikke alltid like lett å finne. Har planer om å strikke meg en genser, men tror de planene må ligge en stund. Har ca tusen prosjekter på gang akkurat nå;)

Mønstret er designet av MarionRdesign og er godt forklart. Bragelua kommer i størrelsene 6-8år, dame og herre. Denne strikker du lett uansett om du er nybegynner på strikkefronten eller har mer erfaring. Dette er min fjerde Bragelue og mønstret frister fortsatt til gjentagelse. Perfekt å strikke opp noen luer til julegaver, bursdagsgaver og lignende. Mønstret kan du kjøpe her.

Dusken laget jeg ved hjelp av en duskmal på 5cm, et utrolig kjekt redskap som gjør jobben med å lage dusker til en lek. I nettbutikken finner du sett med 4 duskemaler i forskjellige størrelser til 99kr.

Lua ble i kveld overlevert til sin nye eier - min bestefar :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar