Sider

mandag 28. november 2016

Blåtimegenseren som jakke.


På mine pinner har jeg nå Blåtimegenseren fra KnitMe. Jeg strikker den som jakke og har tilpasset mønstret litt slik at mønsterbordene blir like på begge sidene av stolpene. Når mønstret har stjerner eller andre mønstre som er et tydelig blikkfang mener jeg det er viktig å få det likt på begge sider av stolpene. Mønstret er strikket fra toppen og ned, noe som gjør tilpasninger veldig enkelt. Nå er det ikke jeg som skal ha denne, men om du strikker til deg selv er det utrolig greit å prøve på underveis i strikkingen. Det er ikke like lett når en strikker nedenfra og opp. Jeg gir tommel opp for å starte overfra!
Garnet jeg strikker i er KnitMe Lux, en super kvalitet i 50% merino ultrafine, 40% babyalpakka og 10% fineste Mulberry silke. Rett og slett en drøm å strikke med. Lett og mykt garn som gir plagg en glatt overflate.
Jeg strikker i fargene 314 Fjellblå og 301 Hvit, en lys kombinasjon hvor mønsterfargen kommer tydelig fram. Fjellblå er en liten tanke mer grønn enn det bildet gjengir ser jeg.
I og med at jeg strikker fast har jeg gått opp et halvt nr. på pinnene for å få riktig strikkefasthet. Nå er mønstret ferdig og glattstrikk står for tur. Det blir perfekt å ha glattstrikk på pinnene nå som jeg skal ha flere dager i Trondheim og sitter på buss innover. Rundpinne er også en fordel da, jeg har nemlig strikket med settpinner på fullsatt buss og mistet en pinne.. ;)

Likte du mønstret og vil vite mer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar