Sider

torsdag 8. september 2016

Mysteriestrikk med Strikkekista.

Ingvill i Strikkekista arrangerte en morsom mysteriestrikk i to farger for en ukes tid siden. Mitt prosjekt er nå ferdig og det ble votter! De er strikket på langs og sydd sammen i sidene. Det ble mange forkorta rader og jeg brukte laaaang tid på å finne ut hva det skulle bli ;)

Vi skulle velge to farger som var ton i ton i et garn som ga ca 26m på 10 cm. Jeg valgte Ask fra Hifa og pinner 3mm. Strikker som kjent ganske fast så det passet fint.
Jeg valgte å strikke begge vottene like, egentlig skulle vi bytte farge slik at tommelen ble mørk og votten lys på vott nr to. Jeg er litt for symmetrisk innstilt til å klare å gjøre det;)

                                   

Ask er så fint til toving, så da vottene var ferdige bestemte jeg meg for å gi de en runde på 40 grader i en time. Da blir de tovet, men strikkestrukturen kommer fortsatt godt frem. En morsom måte å strikke votter på, om det er mysteriestrikk eller ikke.
Mønstret kan du kjøpe på Strikkekista.no og Ask finner du et godt utvalg av i vår nettbutikk.
           

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar