Sider

søndag 31. desember 2017

Starting Point - Clue 2


Romjulsstrikken Starting Point av Joji Locatelli vokser litt for hver dag. Nå er clue 2 av 5 ferdig. Dette blir en stort skjerf/sjal og den liker jeg veldig godt. Et sjal kan nesten ikke bli for stort. Jeg elsker å surre meg inn i store strikkaplagg stort sett hele året.

Jeg er superfornøyd med fargene og er så glad jeg valgte alle mine tre favoritt farger sammen. Oker, gammelrosa og fargen Teacup fra Hedgehogfibres (hvit med spetter i rosa, gull, sort og grønn).  

Som du ser på dette bildet så er bredden etablert. Jeg strikker to stykker som skal møtes på midten, om du forstår. Så nå har jeg begge endene på dette som blir et stort rektangel. En ny måte å strikke skjerf/sjal på for min del og egentlig er det litt kjekt for jeg slipper å ha så store prosjekt i fanget på en gang. Letter for hendene og litt mer spennende.

Nå er jeg klar for flere fargeskift og nye strukturer. Om du tar en smugtitt på orginalmønstret (trykk på linken helt øvesrs) ser du hvordan Starting Point skal bli når det er ferdig.

Vil du lese mer om hvilke farger jeg har valgt og hvilke garntyper jeg strikker Starting Point i kan du ta en titt på mitt første innlegg om prosjektet her.

Nå blir det en liten skitur i -12 før jeg skal starte på Clue 3!

1 kommentar: