Sider

søndag 3. desember 2017

Julemåneden er her!

Endelig er julemåneden her! Spenning og glede for store og små med tradisjoner og nye påfunn. 
I dag har vi hatt en liten utflukt til julemarkedet på Sverresborg Trøndelag Folkemuseum i forbindelse med at jeg hadde et møte der. Fint å kunne kombinere jobb og museumsbesøk!
Vi fikk hilse på fjøsnissen, sett mange fine boder, tatt en runde både i byen og på bygda på museet og vi fikk spist vaffel på pinne. Digg!
Vaffel på pinne var utrolig smart, hygenisk, godt, enkelt og morsomt! Ja til mere vaffel på pinne!
Se på alle disse luringene. Mamma, Oda, meg, Pål og Tuva. Litt vått vær i trønderhovedstaden, men masse folk på julemarked.






























Selv om det har vært stille her på bloggen i lengre tid er det slettes ikke stille på strikkefronten. For første gang, i mitt liv, er jeg igang med julegavene før 15. desember. Jeg liker å strikke julegaver og kan egentlig ikke helt forstå hvorfor jeg alltid utsetter å begynne med julegavestrikk før langt ute i desember. Nå er jeg altså godt i gang og jeg tror grunnen til det er #boxosoxkal2017. En samstrikk hvor målet er å strikke minimum ett par sokker mer måned. Det har jeg ikke klart, men det har ført til at jeg har en boks med ferdige sokker. I boksen ligger det også flere par votter om noen andre småting som blir julegaver.

Par nr 9 i BoxoSoxkal2017.
Ravelrypost - Hverdagssokker. Et par sokker i Wollmeise Twin i fargene Armer Grauer Kater og Peggy strikket på pinner 3mm. Jeg har strikket striper på to omganger i hver farge og vrangbord, hæl og tå i samme farge. Perfekt å strikk striper når du har igjen litt garn men ikke har nok til et helt par. Jeg er veldig glad i å strikke sokker og liker å variere mellom helt enkle sokker, som disse, og sokker med masse mønster. Wollmeise Twin gir myk og slitesterke sokker i masse kule farger.
Går du inn i vår nettbutikk kan du lese mer om garnet og se hvilke farger vi har på lager. Husk at Twin kommer i hesper på 150gram. Jeg har strikket ett par sokker i hver av disse fargene og brukt restene i dette paret. Enda har jeg igjen nok garn til et par stripete barnesokker.


Sees på Fortuna i morgen, åpent 10-18!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar