Sider

tirsdag 5. september 2017

Rosegenser - Perfekt nå som høsten nærmer seg.



Dette er min versjon av Stril med stil designet av Ann Myhre - Pinneguri. Mønstret er egentlig designet som en cardigan, men var enkel å gjøre om til en genser. Mønstret kan du kjøpe for 62,50 om du trykker på linken over. Jeg liker at den er fanainspirert og jeg elsker rosene. En annen fordel med mønstret er at mønsterborden kommer langt opp mot halsen. Det gir et mye penger inntrykk på meg som er kort, enn om mønstret kommer under skuldrene og over puppene. Det er selvfølgelig hver sin smak, men dette passer meg best.
Jeg strikket min genser på pinner 3,5mm i Kauni NN og Kauni PP og brukte rester i Hjerte fra Hillesvåg Ullvarefabrikk i rosene. Det gikk med litt over to nøster i bunnfargen PP og et nøste i mønsterfargen NN i størrelse L.
Kauni er tynn lett ull, som blir mykere og mykere for hver gang den brukes. Denne tror jeg blir helt perfekt å bruke utover høsten.
Anbefaler mønstret om du vil ha en flott jakke eller genser som er tradisjonell med en moderne vri.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar