Sider

mandag 20. februar 2017

Peggysokkene

Par nummer to i knit-a-longen #boxosoxkal er paret jeg kaller Peggysokkene. Garnet er Wollmeise Twin og fargen heter Peggy <3

Et par helt enkle sokker med forsterket hæl. De sitter godt på foten og har helt fantastiske farger! Rosa, gul, grønn og noe orange som skaper spiraler nedover sokkene etter hvert som du strikker.

Wollmeise Twin er et morsomt sokkegarn av høy kvalitet. Rohrspatz und Wollmeises bestselger gjennom mange år. Jeg strikker vanligvis sokker på pinner 2,5mm, men Twin strikker jeg på pinner 3mm. I og med at garnet har så sterke farger med tydelige kontraster synes jeg sokkene er morsomme å strikke hele veien.

Denne fargen synes jeg ble penest uten mønsterborder eller hullmønster, prøvde med fletter først men syntes det ble for rotete. Et alternativ er å strikke mønster i hvitt, det kunne blitt lekkert!

Sokkene er vasket, blokket, tørket og lagt i boksen. Dette er et par sokker en blir glad av å strikke og glad av å se på!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar