Sider

torsdag 23. februar 2017

Dipdyesweater til Oda.



Vinterferiens prosjekt er ferdig - Dipdyesweater til Oda!
Jeg har blitt så forelsket i denne dipdye-metoden og har virkelig kost meg med dette strikkeprosjektet. Dette er garn og mønster du ikke finner i min nettbutikk, men du kan bestille mønster fra Camilla Vad og garn fra g-uld i Danmark. Jeg kjøpte denne som garnpakke fra fantastiske (G)Uld da vi var på Oslo Strikkefestival i høst. I garnpakken var det håndfarget ren alpakka i Odas farger og mønster fra Camilla Vad. Ta gjerne en titt på sidene deres, der er det så masse flott!

Etter at genseren ble ferdig, har den vært i bruk. Rakk ikke å vaske den før den skulle på, det er jo litt ekstra hyggelig når hun blir så fornøyd:)
Som du ser av bildet er ermene bare akkurat passe lange, det er etter ønske fra frøkna inni. Lange ermer er noe av det værste som finnes, det og hårstrikk ;)
Jeg er ikke superfan av alpakka, skal innrømme det, men denne var helt super. Den røter veldig lite og oppleves som fast og slitesterk. Gleder meg til å se hvordan den holder seg i bruk.
Genseren er strikket på pinner 4,5mm (4mm i mønstret) på vranga, etter at den er ferdig vrenger du genseren og vrangen skal være ut. På den måten fikk jeg strikket bare rett, det gjorde jobben veldig mye lettere for hender og skuldre.
Jeg er godt fornøyd med genseren og det ser det ut som Oda ble også:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar