Sider

tirsdag 16. august 2016

Bløde blade topp og klut

Jeg kjøpte som kjent litt garn på ferie. Oda på 7 år tinget på de to 100g nøstene i regnbuefarget bomullsgarn og ønsket seg en t-skjorte. Fikk det plutselig for meg at den måtte være ferdig til skolestart og tok pinnene fatt. Blir jo så ivrig når en lager seg en slik utfordring;)
Valgte mønstret Bløde blade fra heftet Børnestrikk på pinne 3,5mm-4mm av Lene Holme Samsøe. Heftet har så masse flott til skolebarn og kan kjøpes på Fortuna. Her kan du bruke masse forskjellig garn bare det passer til pinner 3,5-4mm.

                                       
Toppen strikket jeg på pinner 4mm og da vokser jo glattstrikken raskt. Oda ble veldig fornøyd med toppen, men ikke med de gule knappene jeg hadde lurt inn. Hun ville mye heller ha lilla Hello Kitty-knapper, men har ikke nevnt det etter den ble tatt i bruk. Krysser fingrene for de gule, er blitt litt hekta på den fargen;) Som det meste annet jeg har strikket til Oda i det siste ser plagget kjempestort ut på pinnene og jeg tenker at det helt sikkert blir noe å vokse inn i etterhvert. Nok en gang må jeg innse at barnet mitt vokser raskere enn jeg tror og toppen passer nok bare i et par måneder..

                              
Av restene ble det en klut - også til Oda - må jo ha sin egen klut. Denne strikket jeg også på pinne 4mm. La opp 50 masker, strikket riller til den ble kvadratisk, heklet fastmasker til kant rundt. Heklet til jeg ble tom for garn. Ingen rester og god samvittighet:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar