Sider

søndag 16. november 2014

Søndag og snart jul?

Rene julestemninga på Torvet i dag - jentene måtte bare bake pepperkaker og jeg strikker julekuler. Litt tidlig, men veldig koselig. En hel søndag med bare avslapping trengs når kroppen ikke er helt i form. 
Jeg har helt siden Arne og Carlos bok Julekuler kom hatt en plan om å strikke alle kulene fra boka. Typisk meg å tenke systematisk fullføring når jeg finner slike godbiter. Ingenting er mer koselig enn et juletre med hjemmestrikka julekuler - spør du meg:)
Jeg sier ikke at jeg skal strikke alle, jeg sier bare at jeg skal strikke noen, men har lyst til å strikke alle:p Får jo helt dilla:)
Og ja, jeg startet med den første først;) Nå står denne "Åttebladrose" for tur.


Jeg strikker i Ask fra Hifa i halvbleket hvit og melert bonderød på mine cubics 3mm. Har lyst til å pynte et tre i butikken 1.des med disse kulene. Enten må jeg strikke mange eller skaffe et lite tre.. Hihi

Har du startet med julestrikk?

1 kommentar:

  1. Å det blir ett søtt juletre! :)
    Du kan jo strikke en kule hver adventssøndag i noen år fremover?
    Da har du noe nytt hvert år vet du, og om du vil fortsette så fins det mange mønster der ute på kuler ;) Eller du vil kanskje ha alle med en gang, det hadde jeg ønska meg vet jeg, helst igår :D
    Her går det i Månetoppen strikk til barnebarnet. Pinne 6 og 15 (!)

    Håper du snart føler deg bedre, ha en så herlig søndag du kan :)

    SvarSlett