Sider

torsdag 8. mai 2014

Spinnetreff med Trønderrokkerne.

På søndag hadde Trønderrokkerne spinnetreff på Bratsberg og Astrid, mamma og jeg tok turen innover. Mamma har hatt rokk og drevet med spinning i mange år, mens Astrid og jeg er nybegynnere. Vi spinner på håndtein og sikler på egen rokk.. Jeg har begynt på 113g Malabrigo Nube som du ser av bildene. Det er en lekker merinofiber som er håndfarget i de lekreste farger, du finner de i nettbutikken til Fortuna.
Jeg trodde egentlig ikke at spinning var noe for meg, men plutselig ble jeg helt hekta og har fått på noen ekstra meter på håndteinen hver dag. Det er selve prosessen som fasinerer meg, ikke det å lage garn for å strikke av. Selv om jeg skal gjøre det til slutt også. Det å jobbe med fiberen for å få tråden så tynn som mulig er virkelig fascinerende. Jeg bryter jo tråden ganske ofte enda, men jeg tenker at øvelse gjør mester!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar